آیا شما در زمره دو درصد افراد باهوش در دنیا هستید؟ پس مساله زیر را حل کنید و دریابید در میانه
افراده باهوش جهان قرار دارید یا خیر! هیچگونه کلک و حقه ای در این مساله وجود ندارد، و تنها منطق
محض می تواند شما را به جواب برساند. (موفق باشید)
۱) در خیابانی، پنج خانه در پنج رنگ متفاوت وجود دارد.
۲)در هر یک از این خانه ها یک نفر با ملیتی متفاوت از دیگران زندگی می کند
.۳)این پنج صاحبخانه هر کدام نوشیدنی متفاوت می نوشند، سیگار متفاوت می کشند و حیوان خانگی متفاوت نگهداری می کنند. سئوال: کدامیک از آنها در خانه، ماهی نگه می دارد؟
راهنمایی:
۱) مرد انگلیسی در خانه قرمز زندگی می کند
.۲) مرد سوئدی، یک سگ دارد
.۳) مرد دانمارکی چای می نوشد
.۴) خانه سبز رنگ در سمت چپ خانه سفید قرار دارد
.۵) صاحبخانه خانه سبز، قهوه می نوشد
.۶) شخصی که سیگار Pall Mall می کشد پرنده پرورش می دهد
.۷) صاحب خانه زرد، سیگار Dunhill می کشد.
۸) مردی که در خانه وسطی زندگی میکند، شیر می نوشد
.۹)مرد نروژی، در اولین خانه زندگی می کند
.۱۰) مردی که سیگار Blends می کشد در کنار مردی که گربه نگه می دارد زندگی می کند
.۱۱) مردی که اسب نگهداری می کند، کنار مردی که سیگار Dunhill می کشد زندگی می کند
.۱۲) مردی که سیگار Blue Master می کشد، آب میوه می نوشد
. ۱۳) مرد آلمانی سیگار Prince می کشد.
۱۴) مرد نروژی کنار خانه آبی زندگی می کند.
۱۵) مردی که سیگار Blends می کشد همسایه ای دارد که آب می نوشد.
آلبرت انیشتین این معما را در قرن نوزدهم میلادی نوشت، به گفته وی ۹۸% از مردم جهان نمی توانند این معما را حل کنند! شماچطور؟؟؟
من مطمئن هستم که شما می توانید. امتحان کنید
منتظر نظرات و جواب شما هستم
معلم پای تخته داد می زد صورتش از خشم گلگون بود و دستانش به زیر پوششی از گرد پنهان بود ولی آخر کلاسی ها لواشک بین خود تقسیم می کردند وان یکی در گوشه ای دیگر «جوانان» را ورق می زد برای آنکه بی خود های و هو می کرد و با آن شور بی پایان تساوی های جبری رانشان می داد خطی خوانا به روی تخته ای کز ظلمتی تاریک غمگین بود تساوی را چنین بنوشت «یک با یک برابر هست ... » از میان جمع شاگردان یکی برخاست همیشه یک نفر باید به پا خیزد . به آرامی سخن سر داد : تساوی اشتباهی فاحش و محض است ... معلم مات بر جا ماند و او پرسید : گر یک فرد انسان واحد یک بود آیا باز یک با یک برابر بود ؟ سکوت مدهُشی بود و سؤالی سخت معلم خشمگین فریاد زد : آری برابر بود و او با پوزخندی گفت : اگر یک فرد انسان واحد یک بود آن که زور و زر به دامن داشت بالا بود وانکه قلبی پاک و دستی فاقد زر داشت پایین بود ... اگر یک فرد انسان واحد یک بود آن که صورت نقره گون، چون قرص مه می داشت بالا بود وان سیه چرده که می نالید پایین بود ... اگریک فرد انسان واحد یک بود این تساوی زیر و رو می شد حال می پرسم یک اگر با یک برابر بود نان و مال مفت خواران از کجا آماده می گردید ؟ یا چه کس دیوار چین ها را بنا می کرد ؟ یک اگر با یک برابر بود پس که پشتش زیر بار فقر خم می شد ؟ یا که زیر ضربت شلاق له می گشت ؟ یک اگر با یک برابر بود پس چه کس آزادگان را در قفس می کرد ؟ معلم ناله آسا گفت : بچه ها در جزوه های خویش بنویسید : «یک با یک برابر نیست ... » "خسرو گلسرخی - مجموعه اشعار"
از جمله اعدادی که روابطی جادوئی دارند و گاهی به فیثاغورسیان نسبت داده میشوند، اعداد تام، ناقص و زائد هستند.
اعداد تام به اعدادی گو یند که با مجموع مقسوم علیههای حقیقی خود برابرند.
اعداد ناقص به اعدادی که بزرگتر از مجموع مقسوم علیههای حقیقیشان هستند؛ و به اعدادی که از مجموع مقسوم علیههای حقیقی خود کوچکترند، اعداد زائد گفته میشود.
به عنوان مثال، عدد ۶ یک عدد تام است. زیرا مجموع مقسوم علیههای حقیقیاش برابر ۶ میباشد. (۶=۳+۲+۱)
عدد ۸ یک عدد ناقص است. زیرا مقسوم علیههای حقیقی آن عبارتند از: ۱،۲،۴. که مجموع آنها برابر ۷ است؛ و به همین ترتیب عدد ۱۲ عددی زائد میباشد. (۱۶=۶+۴+۳+۲+۱)
منبع:roshd.ir
در این سایت می توانید اطلاعات آنلاین درباره ی مطالب مختلف از جمله جمعیت کنونی جهان ، متولدین امسال ، امروز ،مرگ و میر امروز و امسال و بسیاری اطلاعات جالب دیگر...
http://www.worldometers.info/fa
آیا این دو مربع یک رنگــــند !!!!!!؟؟؟؟
.منبع :وبلاگ دنیای ریاضی / آقای یوسفی
مسئله ۱: عمر دیو فانت چقدر بوده است؟
مسئله به صورت نوشته ای روی سنگ قبر دیوفانت (دیوفانتوس) حک شده است. اصل این نوشته به صورت شعر است: این جا دیوفانت آرمیده است. اگر هنر (محاسبه) او را داشته باشید؟ این سنگ درباره ی طول زندگی او برای شما حکایت می کند. پروردگار به او امکان داد تا یک ششم زندگیش را کودک باشد، به دنبال آن یک دوازدهم عمرش را در جوانی بگذراند؛ تا لحظه ازدواج، یک هفتم زندگی اش را طی کرد، پنج سال بعد از زناشویی دارای فرزند شد دریغا که پسر مورد علاقه اش، که درست به اندازه ی نیمی از سن خودش زندگی کرده بود، مرد. دیوفانت با تحمل این بار سنگین، آرامش چهار سال آخر عمرش را، در ریاضیات جست و جو کرد و سرانجام، زندگی زمینی خود را تمام کرد.
مسئله 2: پدری برای چهار پسر خود، ارثیه ای نقدی باقی گذاشت و سهم آن ها را به این ترتیب تعیین کرد:
اولی: به اندازه ی نصف همه ی پول، منهای 3000 لیور
دومی: به اندازه ی یک سوم همه ی پول، منهای 1000 لیور
سومی: به اندازه ی یک چهارم تمام پول
چهارمی: 600 لیور به اضافه ی یک پنجم تمام پول
مبلغ ارثیه و سهم هر یک از پسر ها را پیدا کنید.(اولر)
مسئله 3: پدری بعد از مرگ چند فرزند باقی گذاشت و در وصیت نامه ی خود، سهم آن ها را این طور تعیین کرد:
اولی: 100 کرون به اضافه ی یک دهم بقیه ی پول
دومی: 200 کرون به اضافه ی یک دهم بقیه ی پول
سومی: 300 کرون به اضافه ی یک دهم بقیه ی پول
چهارمی: 400 کرون به اضافه ی یک دهم بقیه ی پول
بعد از اجرای وصیت نامه معلوم شد، به همه ی فرزندان، به مقدار مساوی پول رسیده است.می خواهیم مبلغ ارثیه و سهم هر فرزند را پیدا کنیم.(اولر)