تا کنون ما در زندگی روزمره با اعدادی از قبیل ده ، صد ، هزار ، میلیون و میلیارد سروکار داشته ایم و به جز ریاضیدان ها کمتر کسی با ادامه ی این اعداد آشنا است. البته در گذشته چندان نیازی به دانستن نام اعداد بزرگ نبود ولی برای رسیدن به توان های بالای عدد 10 ، زمانی طولانی سپرده شده .
واژه بزرگترین عدد غیر مرکبی که در ترجمه ی اصلی عبری قدیمی تورات وجود داشت ، عدد ده هزار (رواوا) است.تقریبا دو هزار سال بعد واژه ی میلیون توسط یک ایتالیایی در قرن سیزدهم به کار گرفته شد.
میلیون به معنی هزار بزرگ است. اعداد بزرگتر باز از طریق ترکیب ساخته شده اند:ده میلیون ، صد میلیون و...
بعد از چند قرن واژه ی بیلیون ( در آغاز قرن هفدهم ) در انگلستان به کار رفت که در آن زمان بسیار شگفت بود. سپس در قرن بیستم نام گذاری کاملی از اعداد بزرگتر تعیین شد. طبق فرهنگ تفصیلی و بستر اعداد بعد از میلیون به شرح زیر است :
بیلیون ( میلیارد ) = 109
تریلیون = 1012
کوادریلیون = 1015
کونیتلیون = 1018
سکستیلیون = 1021
سپتلیون = 1024
اکتیلیون = 1027
نونیلیون = 1030
دسیلیون = 1033
اندسیلیون = 1036
دیودسیلیون = 1039
تری دیسیلیون = 1042
کواتوارد دسیلیون = 1045
کواین دیسیلیون = 1048
سکس دیسیلیون = 1051
سپتن دیسیلیون = 1054
اکتو دیسیلیون = 1057
ندوم دیسیلیون = 1060
ویجنیتیلیون = 1063
****************************************************
موضوع پروژه درس آمار و مدلسازی: ـــــــــــــــــــــــــــ
********************************************************
مقایسه نمرات پایانی سال اول و ترم اول از سال دوم دبیرستان
میانگین قد دانش آموزان
آمار میانگین اضطراب در خانواده
میزان نان مصرفی افراد خانواده در هفته
میزان بارندگی سالیانه در شهرستانهای کشور در سال 1389
میزان علاقه دانش آموزان به موسیقی
میزان برق مصرفی 35 خانوار
آمار میزان ساعت مطالعه افراد
مجموعه افرادی که برای دریافت خون و دادن خون به بانک خون مراجعه نموده اند
معدل دانش آموزان
مقایسه نمرات درس ریاضی چهار کلاس
هدف و مقصود واقعی ما از دیدن فیلم چیست
وزن 50 نفر از کارکنان دبیرستان
اثبات فرضیه علاقه دختران به تحصیل بیشتر از پسران میباشد
میزان استفاده از تلویزیون
چقدر به حل مسایل ریاضی علاقه مندید؟
بررسی میزان علاقه دانش آموزان و کسب نمرات در دو درس فیزیک و آمار
بررسی معدل دانش آموزان سال سوم دبیرستان
بررسی نقش افراد در میزان چگونگی دچار شدن به افسردگی و از بین رفتن آن
بررسی نمرات کسب شده و محاسبه زمان اختصاص داده شده به دو درس آمار و ادبیات
بررسی چگونگی نقش افراد در میزان کسب شادی و نشاط
بررسی چگونگی نقش سالمندان و نحوه رفتار با آنان
بررسی آمار بیماران یک مرکز درمانی
بررسی آماری مقایسه علاقه دانش آموزان به رنگهای مختلف
بررسی آماری میزان مصرف روزانه آب میوه در بین دانش آموزان دبیرستانی
بررسی آماری تعداد دقایق مکالمه با تلفن (ثابت و همراه روزانه دانش آموزان دبیرستان)
بررسی ارتباط بین اوقات فراغت و مطالعه دانش آموزان در ایام تعطیل
بررسی ارتباط بین استفاده دانش آموزان از کامپیوتر و عملکرد آنها در مدرسه
بررسی نمرات درس ریاضی و زبان25 دانش آموز
بررسی ارتباط بین نمره ریاضیات و ادبیات دانش آموزان
بررسی ارتباط بین نمره ریاضیات و تاریخ دانش آموزان
بررسی بین اوقات فراغت و عملکرد دانش آموزان در مدرسه و خانه
بررسی سطح نمرات فیزیک دو کلاس تجربی دبیرستان
تاثیر موسیقی بر یادگیری
تاثیر موسیقی بر رفتار جوانان و نوجوانان
معدل درس های کلاس های دوم ریاضی فیزیک و دوم تجربی دبیرستان
آمار ساعت بیداری دانش آموزان
بررسی میزان حفظ حجاب در موقعیت های مختلف
آمار مربوط به مسافت هفت شهر کشورمان
آمار مطالعه و تأثیرات ناشی از آن بر جامعه
آمار ارتباط بین والدین و دانش آموزان
آمار سن 50 نفر از افراد
مقایسه وضعیت تحصیلی بعضی از دانش آموزان رشته ادبیات و علوم انسانی
**********************************************************************